PEDIDO DE RMA

SUPORTE FoxESS

PROCESSO DE SUPORTE

VOCÊ SEGUIU O PROCESSO?
Preloader
  • Use os Recursos Disponíveis

    Primeiramente, consulte o manual do usuário do produto e acesse nossos recursos de suporte técnico online, inclusive nossa base de conhecimento. Muitos problemas são facilmente identificados e resolvidos usando tais ferramentas. Tente usá-las antes de avançar para o segundo passo.

  • Entre em contato com o Serviço de Suporte

    Se você não conseguir resolver o problema usando nossa documentação de suporte, você pode entrar em contato com a equipe da FoxESS. Frequentemente, uma ligação a partir do local em que o produto está instalado leva a uma rápida solução e/ou identificação imediata de um possível defeito na unidade. Assim, se…

  • Ticket de Suporte

    Uma vez que você tenha entrado em contato com o suporte FoxESS e se o problema não tiver sido resolvido de acordo com a orientação fornecida, será criado um ticket de suporte e você receberá um número de protocolo. Anote este número já que ele será necessário para qualquer solicitação posterior…

  • Reclamação de Garantia

    Somente depois de seguir os passos anteriores e quando orientado pelo Serviço de Suporte FoxESS, você deve solicitar uma troca do produto. Geralmente, isto só acontece depois que um técnico da FoxESS tiver confirmado que tal troca é necessária. Por favor, preencha o formulário abaixo.

PASSO 4 – APRESENTANDO UMA RECLAMAÇÃO DE GARANTIA

Por favor, forneça o máximo de informação possível e certifique-se de que todos os campos necessários foram preenchidos.

Page 1 of 6

DETALHES DO PRODUTO

Favor confirmar que a ação preliminar de resolução de problema foi realizada por um instalador qualificado de equipamentos de energia solar e que os recursos online e/ou o manual do usuário FoxESS foram consultados para obter orientação. A equipe de suporte FoxESS está disponível através de ferramentas online e, em alguns países, por meio de telefone. Favor aceitar nossas condições* Favor selecionar o campo abaixo para confirmar que você entendeu o processo de garantia FoxESS e que você concorda com nossos termos e condições. Políticas de garantia de países ou territórios específicos estão relacionadas no final desta página.

Please select to confirm that you understand the FoxESS warranty process and that you agree to the terms and conditions. Country/territory specific warranty policies are listed at the foot of this page.

Should be today's date.
The serial number can be found on the label attached to the side of the product.

Favor selecionar o modelo do produto. Se você não tiver certeza, deixe em branco e nós identificaremos o modelo a partir do número de série fornecido.

Warranty Registration

FoxESS offer an online warranty registration facility. This is not essential, however it is recommended and is required for those wishing to benefit from the FoxPlus warranty.

This is not compulsory, however it may help to speed up the replacement process if these details can be provided.

Before filing an RMA request, you need first ensure you have used the FoxESS help resources and have logged a support call with FoxESS, who will have provided you with a support ticket number. Please enter the reference here.

If you have spoken to FoxESS support, but you were not provided with or have lost this reference, please provide details (e.g. the name of the FoxESS representative you spoke to).

Claimant (Installer) Details

RMA requests should only be made by a suitably qualified installer. Please enter your details here. End-user contact and address details are entered on the next page. The installer can be the original installer of the product or any qualified installer sourced by the end-user to oversee the replacement of the product.
Name of the installation company making the claim.
Primary contact at the installation company.

Installer Address

End User Details

Please enter end user details here. Please note, all contact will be with the claimant (installer) only except in exceptional circumstances. The end-user details are for our records only and are not shared with any third-party. As the claimant will be acting on behalf of the end user, please obtain permission of the end user before sharing their details.
Name of the end-user.

End-User Address

Please select to confirm that you have obtained permission from the end-user to share their details.

Fault Details

If there is an error code/status displayed on the inverter screen, or in the log recorded on the remote monitoring platform, please enter here.

If there is an error message displayed on the inverter LCD screen or on the monitoring portal, please specify here.

Have you measured AC voltage at the plug, or recorded it from the inverter status screen, to confirm there has been no loss of mains power, either because of a loss of grid power or because of wiring issues between the incoming mains supply and the inverter?

Have you checked to ensure that there is DC voltage at the plug, or recorded it from the inverter status screen, and have you confirmed that the incoming DC voltage for each MPPT is within the voltage parameters of the inverter?

AC voltage recorded manually at the plug, or read from the inverter status screen/remote monitoring platform.
DC voltage for MPPT1 recorded manually at the plug, or read from the inverter status screen/remote monitoring platform.
DC voltage for MPPT2 recorded manually at the plug, or read from the inverter status screen/remote monitoring platform.

Have you checked the install environment to ensure that the inverter has been installed in accordance with the installation guidelines, that the inverter is not installed in a corrosive environment and that there is sufficient clearance around the inverter as per the guidelines outlined in the installation manual?

Which of the following best describes the location of the inverter?

Please provide a full description of the fault and provide details of any checks or actions taken to rectify the fault.

Supporting Information

Please provide any information to support this request, including any relevant photographs of the product or screenshots from the monitoring platform.

Maximum of 8 files. Maximum file size for each attachment is 10MB. Allowed formats: jpg, jpeg, png, gif, pdf. Please ensure you provide any documentation that has been requested by FoxESS support in response to your support ticket, or alternatively, refer to the knowledgebase for guidance on the types of documents you should upload here.

Address Preference

Subject to the acceptance of this request, a replacement unit will be sent to your preferred address, either the installer address or end-user address entered earlier on this form, please specify.

Important Notice

Antes de apresentar sua solicitação, favor certificar-se de que você consultou a base de conhecimento da FoxESS, bem como nossos recursos de suporte técnico disponibilizados (favor consultar o procedimento de suporte descrito nesta página).

Note to End-Users

Em todos os casos, este formulário deve ser preenchido por seu instalador. Caso você não consiga contactar a empresa responsável pela instalação original, recomendamos entrar em contato com um instalador local devidamente qualificado que possa analisar todos os aspectos antes que seja apresentada uma solicitação de Autorização para Devolução de Material (ADM). Para que sua reclamação seja processada, serão necessárias informações que demandam uma visita inicial ao local de instalação.

Approval

Uma vez apresentada uma reclamação de garantia juntamente com os documentos comprobatórios correspondentes, você receberá uma resposta por e-mail com um número de ADM.

 

A FoxESS se reserva o direito de rejeitar solicitações de ADM:

  • caso não fique evidenciado que o defeito foi causado por materiais ou mão de obra deficientes;
  • caso o produto tenha sido substituído sem a prévia concordância da FoxESS.

FoxESS

A FoxESS ocupa posição de liderança global no desenvolvimento de inversores solares e soluções.

FOXESS CO., LTD, No.11, Lijiang Road, Xinwu District, Wuxi, China, 214028 +86 (510) 68092998
info@fox-ess.com
sales@fox-ess.com
service@fox-ess.com